Friday, March 5, 2010

modified VS standard


Nak huraikan kt cni.. Nasik lemak ats tu nasik lemak modified sebab dia ade ayam,yg bwh ni yang standard. Pendapatan korang,mane lagi sedap?

Aku bukan nk crite pasal nasik lemak Mok Teh la kt cni,saje nak bagi bos (ran) terlior siket tgk nasik uw. Tu jerh.


(standard)


VS

(modified)

secara tersuratnya,korang mungkin pikir aku nak crite pasal lumbe2?o0oh tidak sama sekali. Malah aku membangkang sekeras-kerasnya perlumbaan haram ok?Tp,yang tersirat, aku cuma nak tanye pada pendapat korang la, antara kancil modified ngan kancil standard tu,korg prefer nak drive yang mane 1?wlaupon mungkin pemanduan korang tuh terhad nak g kelas ke,nk g pasa ke kn.

Aku bg korang pk dulu.. nanti aku jawab..=)

oi,dah2,cukop la sesaat je pk,ataupon korg nak aku bg korang jwb esei cm exam dulu?mmg x la.

Bagi korang,selamat ke kerete yang diubahsuai?
Maknenye dengan membubuh enjin2 besar gabak yang boleh muat pejabat pos,klinik,kedai buku, malah rumah sdri?(xmasok akal).. maknenye,memuatkan enjin berkuasa besar la.. ceh..

Ye la,kalau aku nak memiliki kerete2 power yang ade kt wilayah rompin ni, mane aku mampu. Walhal beli kancil pon aku takde duit. Malahan kerete pon aku takde.. aahha..

Ni la dilema mereka yang mempunyai kancil standard yang kadang2 takot nk potong lori sebab kerete x belah,nak potong pon kene tutop ekon. .?ape kes?sebab tu la ade rnmotorsport(sempat promot),bleh la nak tuka2 enjin korang yang xbelah tuh..

Kadang2 orang2 pakai kerete besa2 pandang sikit punye keji kt kancil ngn wira modified nei.. pdhal dorg tak paham knpe mamat2 dan minah2 ni sume bubuh2 enjin besa ni..

TAPI!!

ade gak amik kesempatan ngn kebolehan menuka2 enjin nih ngn melumbe kan diri kt jalan raye.. tuh xselamat la kan.. ade kancil enjin besa pon kalau korang vongok xreti nak gune nk wt ape..

melumbekan dri kat ats jalan raye ni macam korang baling seplastik paku ke udara pastu lari selamatkan diri dari tecucok paku tuh.kalu selamat,korg tak la tecucok paku tu kt kple ngn kat kaki korg,kalu korg tecocok dua2 nahai.. naye jer kn..

mane ag korg rase bagos?kancil standard?atau kancil mod?

**ayt perumpamaan tuh aku pinjam dr majalah KERETA
**aku x xerox mane2 buku atau mane2 blog atau mane2 majalah


No comments:

Post a Comment